BELÉPÉS

E-mail:
Jelszó:

 


Elfelejtett jelszó

 

 

 


 

A nyerstáplálkozásról

A nyers vegán táplálkozás alapvetően egy olyan életmódról szól, ahol tudatosan figyelünk arra, hogy étrendünkben lehetőleg minél nagyobb arányban szerepeljenek természetes, feldolgozásmentes, tisztán növényi alapanyagokból elkészített, nyers (42 Celsius fok fölé nem hevített) ételek. A nyers táplálkozás előnyeiről lejjebb a "Miért ajánljuk ..." részben olvashatsz! Fontos hangsúlyozni, hogy szó sincs radikális életmód váltásról! Azt javasoljuk, hogy az erre vágyók kezdjék el színesíteni étrendjüket természetes, élő, nyers, enzimdús ételekkel. És mindezt úgy, hogy nem kell lemondani a megszokott hagyományos ízekről, hisz javarészt mindaz az ízvilág megvan nyersben is (pizza, székelykáposzta, lecsó, fasírt, lasagna, zserbó, stb.), mint amiket megszoktunk már korábban. A nyerstáplálkozás nem jelenti a testünk sanyargatását! A friss nyers étel energiabomba a szervezetnek, mely biztosítja az egész napi aktivitást.

 

A nyers vegán ételek jellemzői:

  • nyers vegán ételek, azaz kizárólag növényi alapanyagokból, zöldségekből, gyümölcsökből, és olajos magokból készülnek,
  • teljesen gluténmentesek, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják,
  • nem tartalmaznak laktózt, így laktózérzékenyek is fogyaszthatják,
  • nincsenek hőkezelve (sütés, főzés nélkül készülnek) hogy az enzimek, vitaminok, ásványi anyagok érintetlenül megmaradjanak,
  • feldolgozatlan, finomítatlan, adalékanyag és ízfokozóktól mentes, kizárólag természetes összetevőket tartalmaznak,
  • nem tartalmaznak hozzáadott cukrot,
  • nem tartalmaznak szóját,
  • nem tartalmaznak semmilyen állati eredetű anyagot (húst, tojást, tejet, tejterméket),
  • bármilyen diétába beilleszthetők,
  • gazdag, színes és változatos ételkínálatunkban naponta 10 féle ételből lehet választani, úgymint zöldturmixok, italok, levesek, főételek, édességek, sós és édes ropogtatnivalók, amelyek akár az egész napi nyers étkezést tudják biztosítani.

Miért ajánljuk nyers, élő ételeinket? Mert:

  • magas az enzimtartalmuk: a nyers ételekben található enzimek segítenek megőrizni a szervezet saját enzimpotenciálját, így tovább maradhatunk egészségesek, frissek, fiatalok.
  • természetes orvosságok, természetes gyógyerőt képviselnek: a növényekben számtalan fito vegyület, antioxidáns található, melyek fontos szerepet játszanak a betegségek leküzdésében, „Ételed legyen az orvosságod, és orvosságod az ételed” (Hippokratész);
  • gazdagok rostokban, amelyek lassítják a cukor felszívódását, és ezzel egyenletesebbé teszik a vércukor szintet, teltségérzetet keltenek, megakadályozzák a székrekedést;
  • vitaminforrások: frissítik a testet, javítják a memóriát, erősítik a fogakat és a csontokat, növelik az állóképességet, lassítják az öregedési folyamatokat, megelőzik a betegségeket;
  • alacsony a telített zsírtartalmuk: a növények segítenek alacsonyan tartani a vérzsírok szintjét, ezzel csökkentik a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát;
  • kitűnő fehérjeforrások: sokkal könnyebben emészthetők a növényi fehérjék, mint az állatiak, a zöld levelek fehérjetartalma rendkívül magas;
  • magas a tápanyagtartalmuk: nagy mennyiségben tartalmaznak ásványi anyagokat (kálcium, kálium, magnézium, vas, stb.) támogatják az immunrendszer és idegrendszer működését;
  • bármilyen diétába beilleszthetők